تخت بیمارستانی یکی از انواع تجهیزات پزشکی به حساب می آید و مخصوص بیماران جهت بستری در بیمارستان طراحی شده است. این تخت ها دارای ویژگی های خاصی جهت رفاه حال بیمار و همچنین کارکنان مراقبت های بهداشتی در بیمارستان است.

تخت بیمارستانی و انواع تخت های مشابه، مانند تخت بیمارستانی برقی ، تخت معاینه و …  نه تنها در بیمارستان ها بلکه در سایر مراکز بهداشتی و درمانی نظیر خانه های سالمندان، درمانگاه های سرپایی و مراقبت های بیمار و سالمندان در خانه استفاده می شود.

 

تخت بیمارستانی برقی

انواع تخت بیمارستانیتخت بیمارستانی مدرن امروزی تخت بیمارستانی برقی نامیده می شود که از انواع تخت بیمارستانی است. این تخت ها بیشتر در بیمارستان های شهر مشهود است.
گزینه هایی برای افزایش و کاهش ارتفاع تخت از طریق دکمه هایی که روی ریل ها قرار می گیرند وجود دارند.
خود بیمار می تواند موقعیت تخت خود را به جای پرستاران و یا کمک های پرستاری خبره (CNA) تنظیم موقعیت به صورت دستی تنظیم کند.
این تخت در بخش بستری، بخش اتاق عمل، بخش اورژانس بیمارستان ها کاربرد دارد.

 

تخت ماساژ

انواع تخت بیمارستانی

تخت ماساژ برای قرار دادن افراد برای ماساژ استفاده می شود که این نوع تخت هم میتواند نوعی از انواع تخت بیمارستانی باشد که اکثر آنها برای راحتی افراد و ارگونومی بدن آنها ساخته می شوند.
یک تخت ماساژ معمولی دارای سطح تمیز و یک حفره برای صورت است که به افراد اجازه می دهند تا راحت تر نفس بکشند.
تخت ماساژ ممکن است بسته به نوع استفاده، یا ثابت یا قابل حمل باشند. بالشتک و یا پشتی ممکن است به عنوان لوازم جانبی برای این تخت استفاده شود.

 

تخت برانکارد

انواع تخت بیمارستانی

انواع تختخواب هایی که اورژانس بیمارستان ها مشاهده می کنید تخت برانکارد نام دارند. این تخت ها برای انتقال طراحی شده اند.
تخت برانکارد به دلیل ویژگی های خاصشان مانند پایه های تاشو، به راحتی می توانند از خانه به آمبولانس به اتاق عمل و به واحد اورژانس منتقل شوند.

 

تخت ژنیکولوژی یا تخت زایمان

انواع تخت بیمارستانی

تخت ژنیکولوژی زنان برای انجام معاینات، مداخلات جراحی کوچک و زایمان مورد استفاده قرار می گیرند که این نوع تخت هم نوعی دیگر از انواع تخت بیمارستانی به حساب می آید.
پایه ی تاشو بر روی قسمت جلویی نصب شده است که هم برای بیمار و هم برای پزشک انجام معاینات بهتر صورت پذیرد.
صندلی دارای زاویه بندی میباشد و زاویه شیب عقب صندلی یا تکیه گاه بیمار می تواند به صورت مکانیکی و برقی ۰ تا ۹۰ درجه تنظیم شود.

 

تخت جراحی

تخت جراحی

برخی از تخت های جراحی برای انجام طیف گسترده ای از روش های جراحی طراحی شده اند. یک بیمار در طول عمل جراحی بر روی تخت جراحی قرار می گیرد.
هدف از وجود این تخت این است که بیمار را در موقع انجام عمل جراحی به راحتی برای دسترسی آسان تر بخش های مختلف بدن و تسلط بیشتر پزشکان نگه دارد.
روشهای بی شمار جراحی انجام می شود که شامل جراحی قلب و عروق ، جراحی اطفال ، ارتوپدی ، جراحی چشم ، جراحی مغز و … است.
از آنجا که انواع روش های زیادی برای انجام عمل جراحی وجود دارند، پس باید تخت های جراحی نیز طبق خصوصیت انواع بیماران مانند وزن بیمار و تنظیم ارتفاع تخت جهت حفظ سلامت بیماران طراحی و ساخته شود.

 

اگر برای هر یک از موارد فوق میخواهید تختی خریداری کنید با شرکت کیان طب سلامت که یکی از بزرگترین تولید کنندگان تخت بیمارستانی در ایران است تماس بگیرید.

۶۶۹۷۸۱۴۳ ، ۵۵۳۴۱۲۸۲  

۰۹۱۲۳۲۲۸۳۷۴