تخت سه شکن برقی

تخت بیمار و درخواست از وزارت بهداشت جهت رسیدگی به تولیدکنندگان

موضوع کمبود تخت بیمار در کشور موضوعی است که بارها و بارها در مورد آن تذکر داده شده و ما در مقاله “سرانه تخت بیمارستانی در ایران نسبت به دیگر نقاط جهان” در این رابطه با اعداد و ارقام صحبت کرده ایم.

نکته جالبی که با آن برخورد کردم گلایه  وزیر بهداشت از هزینه کرد در زمینه طرح تحول سلامت و مشکلات اقتصادی وزارت بهداشت بود به طوریکه اعلام نمودند دیگر نمیتوان از کیک منابع دولتی در حوزه سلامت بهره برد. بنابراین اولویت ها را استخراج کنید و ترمز ساخت و ساز ها را بکشید!!!!

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آقای وزیر محترم بهداشت! جناب آقای سعید نمکی! پس تکلیف پروژه های نیمه تمام چه می شود؟ آیا میخواهید آنها را به حال خود رها کنید؟

آقای نمکی عزیز، مگر خودتان و همکارانتان نبودید که بارها و بارها از کمبود تخت بیمار به نسبت افراد جامعه صحبت می کردید؟

مگر قرار نبود در طرح تحول سلامت به این امر توجه نموده و کمبودها را مرتفع نماییم؟

تاکید میکنم که برای اطلاع از وضعیت تعداد تخت بیمارستانی در کشور مقاله ما در رابطه با “سرانه تخت بیمارستانی در ایران نسبت به دیگر نقاط جهان”  را مطالعه نمایید.

همه اینها در حالیست که به گفته آقای حریرچی 55% تخت های بیمارستانی، آموزشی هستند که معمولا تمام بیمارستان های خوب دولتی کشور آموزشی هستند. این برای آموزش مناسب است اما برخی شاید نخواهند که خود را در اختیار آموزش قرار دهند!

ایشان در مورد بیمارستان های محلی صحبت نمودند که شاید در این شرایط خاص کشور، گزینه مناسبی به نظر برسد اما خود دارای معایبی است که باید در مورد آنها به تفصیل صحبت و در مورد آنها برنامه ریزی نمود.

در هر حال موضوع کمبود تخت بیمارستانی در کشور موضوعی بسیار مهم است که ارتباط مستقیم با سلامت جامعه داشته و از وزارت بهداشت تقاضا می شود به این امر با دقت نظر مضاعف رسیدگی نمایند.